۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۶۱۸۱۳۷
آیت الله مصباح یزدی:

دست‌های مرموزی درصدد تحریف آرمان‌های انقلاب است |دین ابزار اهداف دنیا نشود

دست‌های مرموزی درصدد تحریف آرمان‌های انقلاب است |دین ابزار اهداف دنیا نشود
رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه دست های مرموز و قوی برای تحریف آرمان های انقلاب وجود دارد، گفت: دین را به وسیله ای برای رسیدن به دنیا تبدیل نکنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر امروز در گردهمایی طلاب و فضلای قمی که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه نکات بسیار مهمی را بیان فرموده اند و ما موظف هستیم در راستای اهدافی که ایشان برای آینده مملکت ترسیم کرده اند فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه علاقه مندان به انقلاب اسلامی، مسلمانان جهان و همه کسانی که در راستای مصالح بشریت حرکت می کنند باید از رهنمودهای بیانیه گام دوم انقلاب بهره بگیرند، اظهار داشت: رهنمودهای موجود در این بیاینه اختصاص به حوزه های علمیه و علما و روحانیون ندارد، اما باید گفت روحانیت نقش ویژه ای در راستای عملیاتی سازی آن دارد.

آیت الله مصباح یزدی به تقسیمات اقشار گوناگون در جوامع مختلف ابراز کرد: تقسیم بندی ها میان اقشار گوناگون سبب پیشرفت های مدنی و ایجاد رفاه در جوامع می شود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تفاوت های صنف روحانیت را با سایر اصناف مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: جوهره انقلاب اسلامی در اسلامی بودن آن است و روحانیت موظف است اهداف اسلامی را در انقلاب محقق کند.

هدف اصلی انقلاب تحقق بخشیدن اهداف و مبانی اسلام است

وی هدف اصلی انقلاب را تحقق بخشیدن اهداف و مبانی اسلام دانست و گفت: ما پس از آنکه انقلاب کرده ایم باید درصدد تحقق اهداف و آرمان های آن بر آییم.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به ضرورت توجه افراد جامعه به اهداف اصلی انقلاب اسلامی تأکید کرد: انقلاب ها اهداف متفاوتی را برای خود برمی گزینند، بنابراین ما نیز باید به اهداف اصلی انقلاب خود آگاه باشیم؛ به عنوان مثال اگر امروز شخصی سوییس را به عنوان مظهر امنیت و آرامش جلوه دهد و بگوید ما باید پس از انقلاب اسلامی سعی کنیم تا این آرامش و امنیت را در کشور برقرار کنیم و هدفمان از انقلاب را در همین موضوع محدود کند چه پاسخی باید به او بدهیم؟

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه برای پی بردن به اهداف انقلاب اسلامی باید هدف اصلی خلقت انسان را مورد توجه قرار بدهیم، ابراز کرد: آیا هدف خلقت انسان این است که چند صباحی را بخورد و بیاشامد و سپس دار فانی را وداع گوید؟ بدیهی است که اینگونه نیست، بلکه خداوند انسان را برای هدفی مشخص آفریده و همواره او را مورد امتحانات مختلف قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان هیچگاه به ما اجازه نمی دهند در آسایش و امنیت باشیم؛ در هیچ زمانی فضایی همچون فضای مجازی برای ترویج فساد وجود نداشته است و در هیچ زمانی یک کشور اسلامی تا این حجم دشمن مشترک نداشته است، بنابراین نمی توان بدون توجه به اهداف انقلاب اسلامی و توطئه های دشمن در پی ایجاد یک سوییس جدید بود.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه خداوند انسان را در زندگی محدود دنیوی مورد آزمایش قرار می دهد تا تکلیف زندگی ابدی و نامحدود او را مشخص سازد، افزود: انقلاب اسلامی پایه ریزی شد تا انسان ها را نسبت به هدف اصلی خلقت توجه داده، آنها را از زندگی حیوانی و توجه محض به تعلقات دنیوی بر حذر دارد و از خواب غفلت بیدارشان کند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه انبیای الهی برای هدایت انسان ها برگزیده شده اند، رسالت روحانیت را در امتداد رسالت ها و اهداف انبیای الهی دانست و ادامه داد: حرکتی که بزرگترین مصلح عصر حاضر تحت عنوان انقلاب اسلامی به ثمر نشاند در طول تاریخ بشریت بی نظیر است؛ ما وارثان این حرکت و جریان بزرگ هستیم و باید آن را به صورت کامل حفظ کرده و با اعمال ناشایست خود زحمات بزرگانی همچون امام خمینی(ره) را باطل نکنیم.

باید انقلاب اسلامی را از خطر تحریف حفظ کنیم

وی با تأکید بر اینکه باید انقلاب اسلامی را از خطر تحریف حفظ کنیم، تصریح کرد: مبادا رفتارمان به گونه ای باشد که اهداف و ارزش های انقلاب کمرنگ شده و سبک شمرده شود؛ ما باید این میراث بزرگ را به صورت سالم و دست نخورده به نسل بعدی منتقل کنیم؛ امروز دست های بسیار مرموز، قوی و با تجربه ای در پشت پرده ها درصدد آن است که آرمان ها، ارزش ها، راهبردها و راهکارهای انقلاب را تحریف کند.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: وظیفه دیگر ما در قبال انقلاب اسلامی آن است که همواره تلاش کنیم تا بر دستاوردهای آن روز به روز افزوده شود؛ امروز استعدادها و امکانات بسیاری نسبت به گذشته در اختیار داریم و باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را توسعه بخشیم.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) هدف رهبر معظم انقلاب از صدور بیانیه گام دوم را اینگونه توصیف کرد: صدور بیانیه گام دوم در حقیقت از یک سو به عنوان هشداری برای حفظ دستاوردهای گذشته در برابر توطئه های دشمن بوده و از سوی دیگر به منزله تلنگری برای پیشبرد و تکامل بخشیدن به آنها قلمداد می شود.

دین خود را به ابزار رسیدن به اهداف مادی تبدیل نکنیم

وی با بیان اینکه همه اهداف مادی مقدمه ای برای رسیدن به هدف نهایی و معنوی است، گفت: ما باید از دنیا ابزاری برای تحقق دین بسازیم، نه این که دین خود را به ابزار رسیدن به اهداف مادی تبدیل کنیم.

آیت الله مصباح یزدی در پایان بر ضرورت خودسازی طلاب و آغاز تبلیغ دین از خویشتن و نزدیکان تأکید و بیان کرد: امروز مبلغان باید ابتدا مخاطبان خود را به خوبی بشناسند و در اندازه ظرفیتشان برای آنها مسائل و مبانی دینی را تبیین کنند./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
حسین ثالث موید
ارسال نظرات